onsdag 2. april 2008

KimS 10 største Liverpool øyeblikk. # 3

Januar 2006, The return of a God.

Har en gang i mitt liv hatt SKIKKELIG SKIKKELIG kjærlighetssorg som virkelig tok sin tid å bli kvitt. Det var da Robbie Fowler ble solgt fra Liverpool. Det var en fæl og grusom sak som jeg egentlig aldri helt kom over. Min store barndomshelt, plutselig solgt! Og det å se han i en annen fotballtrøye gjorde meg bare kvalm rett og slett.

Men så hopper vi fremover i tid, vi snakker januar 2006 og sorgen er vel stort sett borte. Bare de gode minnene igjen. Bor for tiden i Alta hvor jeg da "studerte". Brukte stort sett dagene til å sitte på nett, og det var her ryktene først kom. Rafa var intressert i å hente Fowler tilbake til Anfield. "haha, silly season deluxe!" Var jeg nok ikke alene om å tenke. Dagene gikk og ryktene stilnet ikke helt, og da flere innringere på et radioprogram i Liverpool påsto de hadde sett Fowler på flyplassen begynte hjertet å slå. Han ene påsto atpåtil at han ble hentet av Liverpool representanter!

Jeg tok en telefon til sjelevenn Christian og han trudde overhodet ikke på dette, og sammen greide vi vel å overbevise hverandre om at dette bare var tull og vas, samtidig som vi drømte litt om hvordan det ville være.. Meeeeeeeen uansett, to dager etterpå sitter jeg hjemme og spiller CS (ja jeg har hatt min periode!) og blir avbrutt av en popup fra den offisielle Liverpool siden. "God returns!" Og der var jammen meg et bilde av Fowler ved siden av Rafael Benitez! Fowler i Liverpoolutstyr!! Det umuligste og mest perverse som jeg kunne ha drømt om var nå skjedd. Syke greier!

Jeg jublet, spratt rundt på gulvet, lo, gråt, ropte og spratt enda mere rundt i vill gledesrus. Ringte selvfølgelig Christian, og med skjelvende stemme fikk jeg fortalt han nyheten. "Næh, kødde du!? Slutt å kødd!".
Resten av samtalen på drøye 10 minutter besto av kun latter, og setningene "Det e jo helt sykt!" ,"Herregud!" og "Kødde du ikke?"

Intervjuet med Fowler som kom ut timer senere var et rørende videoklipp, og selvsagt kom Iselin hjem og fikk se en gråtende glad KimS. En ubeskrivelig stor dag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sku tru at da han Leonardsen la opp va bedre enn den her smørja :P

Christoffer Gundersen sa...

En flott dag Kim!

Fornøyd med gårdagen? :)

KimS verden sa...

Jepp. Flott resultat, men likte ikke helt at vi ble så overkjørt, og virkelig hadde flaks som holdt til 1-1. Sku kjørt inn en ekstra spiss (Crouch) så kunne vi greid å holde litt på balln på Arsenals banehalvdel.