mandag 17. november 2008

Football Manager 2009 er sluppet

Endelig! FM 2009 er ute!

Etter at den mediokre 2008 versjonen stort sett har gått i glemmeboken her i bygget var det med stor ekstase innabords man fikset seg 09 i helgen. 08 har man nesten ikke spilt (alt er relativt), og jeg har lenge fryktet at jeg har gått lei FM og kanskje blitt for voksen eller noe slikt fryktelig. Men etter å ha sett og lest litt om 09 på nett var det ingen tvil, dette bare må bli bra, og dette bare må man ha!

Og joda. Etter å (bare) ha brukt 7-8 timer på spillet kan jeg ikke gjøre annet enn å rive av meg trøya, og muligens andre plagg, og juble til meg gult kort for overdreven (velfortjent) feiring av dette geniale spillet. Jeg hyller!!

Blant nye ting:
*Se kampene i 3D! Funker overraskende bra!
*Pressekonferanser. Foreløpig en artig sak, men ser andre sier det kan bli kjedelig med at de samme spørsmålene går igjen etterhvert.
*Tilstedeværende assistent. Nå kan man få veldig mange og gode tips fra ass. manageren.
*Poengskalaen i kampene. Spillerne får nå poeng i desimaler. Det skal mere til for spillerne å score høyt. Innbyttere som bare spiller noen få minutter får ikke poeng, og slipper dermed å få en lav score som ødelegger sin gjennomsnittlige rating.

Terningkast 6 i Dagbladet.
Terningkast 6 i Nettavisen.
Terningkast 5 i VG.

Ingen kommentarer: