lørdag 30. juni 2007

Har mistet troen på nettpoker

Jeg sitter og spiller litt poker på FullTilt om nettene, sammen med alle stjernene. Og i det siste har det vært komplett galskap. Har sett de med minst sjanse i verden til å vinne en hand gå seirende ut. Ble bl.a i går knekt i en turnering pga at jeg to ganger fikk AA, og en gang KK. Vel, er ikke det bra tenker du. Nei faktisk ikke, alle de hendene tapte jeg så det sang. AA tapte mot KK og 99. Mens KK tapte mot AK.

Har altså sett disse tingene skje ofte i det siste så jeg bestemte meg for å telle og følge med i natt. Startet i en 10+1$ turnering. Endte tilslutt opp på ca 70plass og innkasserte 24$ (woooohoooo!). I løpet av turneringen satt jeg 7 ganger (som jeg vet om) med pockets mot en annen med pockets. 6 ganger vant den med smallest pockets. Altså, 6 ganger vinner han som må treffe ett av de to kortene som er igjen i stokken. SYKT! To ganger i løpet av 5-6 hender vinner jeg med 77 vs 88, og QQ mot AA. På river begge gangene.... Og ikke nok med det. På 18 av 38-39 som ble vist frem vant den som satt med 3 outs. F.eks AJ mot AK. Nesten 50% av gangene.. SYKT*2!

Har nå fått nok av dette for en stund, tok ut de usle dollarne jeg hadde på konto. Er ikke gøy å spille når slikt skjer så ufattelig ofte, uansett om det faktisk var i min favør denne gangen. Poker skal være poker med prosenter, ferdigheter og sannsynlighetsregning, ikke lotteri og uendelig latterlige antall med slike utfall som skal skje kanskje 1 av 15 ganger..

Og man kan jo spørre seg, er softwaren lagt opp slik for å få action og spillere ut av turneringer? *Paranoid*

Ingen kommentarer: