fredag 29. juni 2007

Når nok er nok

Annenhver uke i drøye 9 mnd har jeg møtt opp på jobb hver eneste kveld for å gjøre jobben min på hotellet. Skal ikke skryte på meg at det bestandig har vært en sinnspsykisk overlykkelig og våken kar som har møtt opp for å jobbe om natten, men det har stort sett gått helt greit. Men nå.. Nå føler jeg det er på tide å si ifra. Å rope et stort varsku for de arbeidsforholdene jeg har.

Vanligvis har jeg møtt opp. Blitt sittende i resepsjonen i 3-4-5 minutter før jeg har sklidd inn i tv-stuen med bærbaren under armen for å se Kongen av Queens, Seinfeld og Bundy. I det siste har disse 3-5 minuttene blitt til 10-15 minutter pga gjester som av diverse årsaker har rotet seg opp til Hammerfest. Høye statoilpimper som skal kjøpe øl i eningen, folk som har kjørt 88 tusen mil for å se meridianstøtta og nordkapp-platået som er på ferie og skal mase om dritt. osv osv osv. Ting som har okkupert min tid foran tv-skjermen. Men, etter dagens opplevelse har jeg fått nok.

Etter å ha kommet på jobb og lest gjennom jobb-bloggen for å se om det har skjedd noe, går jeg på kjøkkenet og lager meg mat. steker meg en vaffel, og smører en blings med kokt egg. Idet jeg står og holder på å mekke mat på kjøkkenet kommer det inn et par. Fra Tyskland. De er drøye 30 år. Noe som får meg til å tenke hva et såpass ungt par gjør i Finnmark for å se på severdigheter, men det er da en annen sak.
Dette paret får romnøkkelen fra meg, og jeg går og smører meg ferdig på kjøkkenet. Sulten og klar for Seinfeld og Copa America på tv skimter jeg at dette paret går mot tv-stua.. Hva faen tenker de på å gjøre nå da, tenker jeg. Rommet deres er jo ikke i det området. Jeg går i resepsjonen og setter fra meg maten og aner ugler i mosen. Og joda.. Jeg går og sjekker hva som skjer. Der sitter de, i tv-stua, i sofagruppen som står foran tven. Av de tre sofagruppene i tv-stua setter de seg rett foran tven. Min tv! Og det er ikke det verste. Tv-en, den er avslått. Og de sitter der og leser hver sin forbannede bok! En bok! Hva i svarte er det som skjer?

Hva slags mennesker gjør noe sånt, når Seinfeld går på Tv3? Når jeg er på jobb! Slikt er rett og slett uholdbart. Det hele ender altså med at jeg ble sittende i resepsjonen og spise lunchen min, uten å se Seinfeld. Man kan bli rystet av mindre. Oppsigelsen ligger rett rundt hjørnet. Makan.

Ingen kommentarer: